klijanje2     Umetničarenje duše - lepota i istina ljubavi posejane semenom duhovnosti uma Današnja društvena uloga književne kritike u odnosu na prethodne decenije, vidno je izmenjena, a ono što najviše upada u oči je činjenica da takva kritika danas više nema naročitu socijalnu funkciju. Živimo u vremenu kada sve moralne vrednosti koje su nekada činile suštinu našeg bitisanja „spavaju“ zaključane u tamnicama prošlosti i zaborava, pa i sve češći nagoveštaji i predosećanja da želimo zauvek da odbacimo okove predrasuda, prošlosti, inata, sebičluka i nedruštvenosti ostaju samo puste želje zatamljenih umova. U romantizmu primat je imala poezija, dok je u realizmu pripovedna proza zauzimala vidno mesto i stihove ljubavi, čežnje, patnje i radosti gurala u nezasluženi treći plan. Zašto sam ovako započela tumačenje proznog dela mladog autora Zorana Maslakovića?

Opširnije...

Zapahnuo me miris dečačkog doba, mladosti i čežnja starosti u savezu sa beskrajnom mešavinom bezbrojnih klica, podeljenih u beskonačne delove. Svaki ponaosob sadrži u sebi izvor i vrednost saznanja - četiri prozna tkanja pisca i usuđujem se reći, satiričara novije srpske književnosti, romanopisca, kolunmiste i novinara Slaviše Pavlovića. Heroizam karaktera mladog pisca doneo mi je jasan stav i suštinu onog što Slaviša perom kazuje. Njegova poruka nije u menjanju sudbine, već u njenom potčinjavanju,jer čovek neprijateljstvo izražava u odnosu prema drugima za koje svesno nalazi izvore bilo u prošlosti, bilo u datom trenutku. Sa druge strane, prijateljstvo gradi na temeljima istorijskih činjenica, hrani vizijom budućnosti, a čitaocima postavlja mnoga pitanja. Odgovore je zaslužio....

Opširnije...

Svaka misao i osećaj koje nosimo u sebi kao dete, a da pri tom nemamo mogućnosti da se prema takvoj misli odnosimo sa pozicija odrasle osobe dovode do zaključka da sve preneseno iz detinjstva pretačemo u bunare sa kojih često ne izvadimo ni kap vode. Zašto sam tumačenje romana “Vuk” pripovedača i pisca Miroslava Kusmuka započela detinjstvom? Odgovor se nametnuo sam od sebe. U detinjstvu i mladosti leži nepresušan bunar iz koga čovek kantama obavijenim kanapom vadi čistu vodu i napaja još čistiju dušu. Naučio je to od svojih roditelja i dečak sa srcem heroja i nikada nije zaboravio dane kada je trčao da zabaci kanap i okrene točak da zapljusne vrele obraze. Ali bunarska hladna voda nikada nije stišala strasti jednog mladiča koji je nošen iskrenošču i idealima u dugim noćima obavijenim tišinom,tražio mnoge odgovore…

Opširnije...